איך החלטתי מתוך צורך אישי שלי – שאני חייבת לשמור על בריאות של אחרים?

אני מאמינה שאין מקריות ולכל דבר יש סיבה. כבר מגיל צעיר הטיפוח האישי היה חשוב לי. טוב, איך לא, עם אמא שלא ויתרה על הטיפוח של עצמה, וגם של הקריירה שלה. אני זוכרת שהיא הייתה מבקרת באופן קבוע את הקוסמטיקאית שלה והספרית בבית ממול. אני זוכרת את עצמי כילדה מתבוננת בה בזמן שהיא מורחת קרמים ומתאפרת. האמת, לפעמים גם ניסיתי לחקות אותה כשהייתי לבד בבית. אז נכון, כבר מגיל צעיר אהבתי טיפוח, אבל זוהי רק ההתחלה..מסוף שנות ה-90 למדתי, חייתי ותירגלתי איורוודה (Ayurveda)- שהיא רפואת האנטי אייג'ינג של המכלול, מדיטציה, ויוגה. באותה תקופה איורוודה עוד לא הייתה שגורה בלקסיקון של אנשים. בגלל זה, הייתי קצת שונה לסביבה, פחות קונבנציונלית. אחרי הלימודים, לימדתי, טיפלתי הענקתי ייעוץ, הרצאתי ובעיקר המשכתי לחקור וללמוד את עולם צמחי המרפא ואת המקום בו הוא מתחבר לאנטי אייג'ינג המערכתי שסקרן אותי והיה חשוב עבורי מתוך צורך אישי.

איך אורח החיים הטבעי שלי הוביל אותי ליצור את אננדה

בשלב מסוים הבנתי שיש לי את הכלים לשמירה מערכתית-תנועה מעולם היוגה, תזונה מתאימה ואורגנית ואורח חיים נכון. צמחי מרפא איורוודיים שהצלחתי להשיג בדרך לא דרך ורק נושא הטיפוח הטריד אותי מתוך ההבנה שכימיקלים גורמים להזדקנות העור התעורר הצורך. על SLS עדיין לא דיברו באותה התקופה, פראבנים הייתה מילה מוזרה, בושם אפשר היה למצוא בכל מוצר טיפוח, וואזלין ושמן תינוקות ניתן היה למצוא בכל בית.

השנים חלפו, חציתי את גיל 40 והרצון למצוא מענה עבורי הלך והתחזק. בפגישה מקרית הכרתי את עודד, כימאי שהיה מאוהב בעולם צמחי המרפא ובמוצרי טיפוח. כמובן שהחיבור בינינו היה מיידי. למרות שזה קצת ברור מאליו, עדיין חשוב לי להגיד, שבתחילת שנות האלפיים עולם האינטרנט לא היה ממש מפותח. ואם היינו רוצים לדעת משהו? היינו צריכים לחקור אותו. כי גוגל, פחות היה קיים. אז התחלנו לחפש ולחקור עד שהגענו למחקר שנעשה בצרפת על עצי אגוז מסוימים. תוצאות המחקר היו חד משמעיות מבחינת אנטי אייג'ינג והעצים האלו אפילו גודלו בתנאי גידול אורגניים, ללא כימיקלים ורעלנים. עבורי זה היה בגדר נס, אאוריקה! זוכרת את הפעם הראשונה שהגטוליינים הגיעו אלינו, את הקרם הראשון, אני זוכרת, ההתרגשות מציפה אותי אפילו עכשיו… הרבה נסיונות שאת כולם ניסיתי על עצמי. וכשאני אומרת על עצמי? אני מתכוונת לזה שמעולם לא ניסיתי את המוצרים שלי על בעלי חיים.

הקרם הנצחי שהעצים את הכל
הכל התחיל מהקרם של אננדה שקיים עד היום כמובן, כי איך אפשר בלעדיו. התחלתי להשתמש בו בעודני מקבלת מטופלים לייעוץ ואיזון תזונתי. לפתע התחילו השאלות והמחמאות "מה עשית?",  "העור שלך נראה משודרג",  "במה את משתמשת?". כפי שאתם כבר ודאי יכולים להבין, הסביבה הגיבה לשינוי שעברתי. מטופלות ביקשו להשתמש בזה גם, חברות בקשו עוד ועוד, וזו למעשה הייתה ההתחלה.

אז מניסיוני האישי אעדיף מוצרים הנובעים מצורך אישי, ומתוך החשיבות שאני מייחסת לנושא הקיימות והאחריות הסביבתית. אני כמובן מעדיפה מוצרים שאינם מתועשים, ובמידת האפשר רוכשת ישירות מהחקלאים וממעצבים שמייצרים כאן בארץ.

אחרי הכל, 15 שנה שהתחילו ממוצר אחד, שהגיע מצורך אישי אמיתי, לא הולכות ברגל.

tags:
What do you think?

קשורים ~

התחברות ~ התחברות ~ התחברות ~ התחברות ~ התחברות~ התחברות ~ התחברות ~ התחברות ~ התחברות ~ התחברות ~ התחברות